Kundeservice

SOS Øyeblikkelig hjelp

Ikke mottatt SIM-kort?

Har ikke SIM-kortet kommet?

Normalt tar det 5-7 dager å motta SIM-kort i posten. Hvis aktiveringsdatoen din er i morgen må du gjøre følgende:

1. Utsett datoen på Min Side før kl 23.00 dagen før aktivering.
2. Meld ifra til oss på denne siden så sender vi ut nytt SIM-kort til deg.

Får du ikke eller dekning?

Har du nylig byttet til nytt SIM-kort? Det kan ta opptil 30 minutter før alt er klart.

De fleste problemer blir løst med en omstart av mobilen:
-Skru av mobilen og ta ut SIM-kort
-Vent i 2 minutter, og sett inn SIM-kortet igjen
-Skru på mobilen og se om problemet er løst.

Meld ifra til oss på denne siden så sender vi ut nytt SIM-kort til deg.

Er telefonen stjålet eller mistet?

Mistet telefonen? Stjålet telefon?

Logg inn på Min side. Skriv inn mobilnummeret ditt, og velg å motta engangskode på mail. Når du er logget inn velger du SIM-kort, og Sperr SIM-kort.

Du kan også ta kontakt med kundeservice på 21 89 77 89 (hverdager 09-16, lørdager 10-14).

Les mer om politianmeldelse og tips til hva du bør gjøre for å redusere skadene når du har mistet telefon.

Slik bytter du PIN-kode

Du kan enkelt endre PIN-kode på din telefon.

Les mer her for å se hvordan du bytter din PIN-kode

Innstillinger Teknisk problem

Mobildata/MMS fungerer ikke

Sjekk at innstillingene på mobilen ikke er satt opp riktig.

Trykk her hvis du har en iPhone

Trykk her hvis du har en Android/Samsung

Slik kommer du i gang med PlussMobil-appen

I PlussMobil-appen kan du administrere ditt abonnement på lik linje med Min side. Appen gir deg full kontrolll over forbruket ditt. Dessuten kan du bestille og gjøre endringer.

Les mer og last ned appen

Slik bytter du SIM-kort

Alt om bytte av SIM-kort på ulike telefonmodeller og innstilingene på din telefon finner du her.

Spørsmål om innstillinger på mobilen

Mobildata fungerer ikke
Dekningen er dårlig
SMS fungerer ikke
MMS fungerer ikke
Mobildata-innstillinger
Skjult og hemmelig nummer
Veiderekobling

Du finner informasjon her.

FAQOfte stilte spørsmål

Fakturaspørsmål

Jeg forstår ikke beløpet på den første fakturaen
Hvor finner jeg fakturaen?
Hvor kan jeg se fakturadetaljene?
Efaktura og AvtaleGiro

Alt om faktura kan du lese her.

Data Rollover - hva gjelder?

Data Rollover betyr at ubrukt mobildata overføres til neste måned. Tjenesten er inkludert i alle abonnement med unntak av 0GB og Fri Data. Data Rollover gjelder også ekstra datapakker.

Hvor mye kan du spare?
Du kan begynne å spare fra og med den første hele måneden av ditt abonnement. Du sparer inntil du når en total datamengde tilsvarende det doble av ditt abonnement: Har du et abonnement på 8GB, kan du spare 8GB, slik at du får totalt 16GB tilgjengelig.

Når du endrer abonnement
Når du oppgraderer abonnementet får du med deg oppstart data. Ved nedgradering mister du oppstart data.

Ekstra datapakker i Norge og utlandet

Skal du ut og reise? Bestill en ekstra datapakke rett i appen eller på Min side. Utenlandspakker finner du under fanen «Ekstra pakker».

Les mer om ekstra data i Norge og utlandet.

Ekstra ringepakker til utlandet

Ringer du til utlandet? På PlussMobil-appen eller Min side kan du bestille ringetid til utlandet. Pakken utvider abonnementet og fornyes automatisk påfølgende måned helt til du deaktiverer den igjen. Les mer om Norden-pakken og Europa-pakken her.

Kundeservice

På Min Side og i PlussMobil-appen kan du følge ditt forbruk, se fakturaer, finne PIN/PUK koder, bestille eller endre ekstra datapakker og tilleggstjenester.

Du når oss også på ...

chat chat på hverdager 10:00-16:00

mail e-post [email protected]

Telefon   21 89 77 89

Man-Fre 09:00 -16:00
Lør 10:00-14:00