Kundeservice
På Min Side og i PlussMobil-appen kan du se og gjøre endringer på abonnementet.
Ta en prat med vår KI-chat, hun kan alt om PlussMobil og elsker å prate med våre kunder! 🤖💙
Se typiske ferie-spørsmål lengre nede

eSIM, nytt SIM-kort, ekstra-SIM, PIN og PUK

Priser, dekning, feilsøk og reisetips

Din bestilling, første faktura og SIM-kort

Fakturaforklaring og betaling

Ekstra data, familie, app, endringer og data rollover

Mobildata, MMS, samtaler og SMS

Telenor-dekning, 5G og hastighet

Se alle våre priser

Frys, dvale og innstillinger
Fant du ikke det du lette etter?
Åpne vår chat og prat med vår KI-chat, hun kan svare på alt om PlussMobil, og er skikkelig god til det!

Reisetips til deg som skal på ferie i utlandet!
Vi har samlet gode råd til deg som skal på ferie til utlandet i sommer.
Vær forberedt for å unngå ekstra kostnader i ferien!
Les også hvilket nettverk du bør kolbe deg til når du er på reise
☀ Raske svar, for typiske ferie-spørsmål 🏝
Jeg får ikke tjeneste når jeg er i utlandet
Sjekk at du har data roaming på, og se at du er koblet til riktig nettverk.
Vi har en rekke avtaler med nettverk i utlandet, men enkelte er bedre enn andre, og derfor kan det være greit å endre manuelt til den som har best dekning!
Se her for hvilket nettverk du skal velge!
Jeg skal reise med båt/ferge i sommer, hva bør jeg tenke på?
Husk at telefonen din kobler seg over til Telenor-maritim sitt nett når du er ute på havet.
Vi anbefaler derfor at du skrur av mobildata når du går ombord båten, for å unngå høye maritim kostnader.
Kjøp WiFi ombord!
Men husk å fortsatt skru av mobildata. Er du i et område på båten hvor WiFi ikke strekker til, kobles du automatisk til mobildata igjen.
Telefonen søker alltid etter nærmeste nett.
Vi sender SMS når du ankommer nytt land, som kan indikere at du er koblet til en basestasjon på land. Men dette er ikke alltid tilfelle!
Telefonen kan ha fått en kjapp oppkobling av et nett, men går ofte raskt tilbake til Telenor-maritim nettet.
SMSene som sendes ut har også en forsinkelse, og duplikatsperre, som gjør at du ikke får SMS når du er koblet tilbake på maritim-nettet.
Se MB pris når du er på båt/skip
Når sendes fakturaen i sommerferien?
Fakturaen sendes ut som vanlig, i starten av måneden. Du vil derfor motta din faktura mellom den 2-5 juli, med forfall 14 dager senere.
Husk at du kan se alle dine fakturer på Min Side under fanen "Faktura"
Jeg har gått tom for data, trenger mer i sommer.
Du kan enkelt administrere abonnementet ditt på Min Side, eller så kan du også kjøpe ekstra datapakke.
Data pakke kan kjøpes på Min Side og via SMS til 26202
Send SMS markert med rød skrift
Pluss1GB - 79kr
Pluss2GB - 99kr
Pluss5GB - 199kr
Pluss15GB - 299kr
Pluss100GB - 499kr
Pakkene gjelder ut måneden de bestilles/aktiveres.
Data rollover på ekstra datapakker gjelder opp til abonnementets mengde (gjelder ikke standard produkter/abonnement som ikke har rollover inkludert).
Spørsmål og svar
Hvorfor velge eSIM i stedet for fysisk SIM-kort?
eSIM (embedded SIM) er et elektronisk SIM-kort som lastes ned på telefonen via en QR-kode.
Det er tryggere, raskere og mer slite sterkt enn et fysisk SIM-kort. Her er noen fordeler med å velge eSIM
- Raskere aktivering
- Ingen fare for slitasje på SIM-kortet
- Miljøvennlig (ingen frakt eller produsering av et plast kort)
- Mulighet for flere eSIM på telefonen!
Les mer om eSIM her
Jeg har ikke mottatt mitt SIM-kort.
Blir SIM-kortet aktivert i dag anbefaler vi deg å ringe inn til vår kundeservice, tastevalg 3. Er det under 2 timer til aktivering, er det ikke sikkert at vi rekker å utsette.
Er det i morgen eller noen dager til du blir aktivert? Logg inn på Min Side. Utsett datoen en uke frem, og meld i fra til oss om at du ikke har mottatt SIM-kort.
Har du nylig mottatt beskjed om SIM-kort utsendelse, og det er over en uke til aktivering?
Normalt tar det 5-7 dager å motta SIM-kort i posten. Sjekk at din adresse stemmer på Min Side, ser alt greit ut så vil du straks motta ditt SIM-kort!
Jeg skjønner ikke min faktura?
Er fakturaen høyere enn forventet?
Det kan komme av ulike årsaker.
- Er det din første faktura?
- Har du bestilt datapakker?
- Har du benyttet deg av tjenesten Strex?
Se side 2 på din faktura for spesifikasjoner. Logg inn på Min Side og gå til fanen "Faktura"
Les mer om faktura her.
Hva er data Rollover og når får jeg det
Data Rollover betyr at ubrukt mobildata overføres til neste måned.
Vi tilbyr enkelte abonnement med data rollover.
Hvor mye kan du spare?
Du kan begynne å spare fra og med den første hele måneden av ditt abonnement. Du sparer inntil du når en total datamengde tilsvarende det doble av ditt abonnement: Har du et abonnement på 8GB, kan du spare 8GB, slik at du får totalt 16GB tilgjengelig.
Når du endrer abonnement
Når du oppgraderer abonnementet får du med deg oppstart data. Ved nedgradering mister du oppstart data.
Hvorfor laste ned PlussMobil-appen
I PlussMobil-appen kan du administrere ditt abonnement på lik linje med Min side. Appen gir deg full kontrolll over forbruket ditt. Dessuten kan du bestille og gjøre endringer.
Hva kan du gjøre i appen.
Se oversikt over forbruk
Se alle betalte og kommende fakturaer.
Legge til tjenester, endre abonnementet og sperre tjenester.
Administrere SIM-kort, se PIN og PUK samt bestille eSIM og ekstra data og tvilling SIM.
Les mer og last ned appen
Du kan nå oss på

Chat; alltid åpen

21 89 77 89
Åpningstider
Man - Fre: 09:00 - 16:00
Lør: 10:00 - 14:00

Vår epost: [email protected]
Ta kontakt via kontaktskjema