Din første faktura
Vanligvis består en faktura av den faste, avtalte månedsavgiften. Denne betales forskuddsvis.
Den første fakturaen inneholder i tillegg en etterbetaling for de dagene du har hatt PlussMobil i forrige måned.
Eksempel:
Ditt nye PlussMobil-abonnement starter 21. mai. Du har valgt 4GB til 199 kroner per måned.
Juni: 199,- (fast månedsavgift på forskudd)
Mai: 66,- (for 10 dager på etterskudd)
Å betale: 265,-
Hvorfor er beløpet på fakturaen høyere enn månedsavgiften på abonnementet?
Den faste avgiften
Den faste månedsavgiften gjelder det abonnementet du har kjøpt. Det inneholder en gitt mengde data og forbruk (samtaler/SMS/MMS i Norge).
Tilleggskostnader
Typiske tilleggskostnader kan være …
- Utenlandssamtaler
- Spesialnummer
- Nummeropplysning
- SMS til 5-sifrede nummer
- Kjøp som belastes telefonregningen, slik som parkering, bussbilletter, donasjoner og lignende.
Sjekk fakturaens side 2
Sjekk spesifikasjonene på fakturaens side 2. Der får du en detaljert oversikt over delbeløpene i din faktura. Gjelder det din første faktura fra PlussMobil, les punktet over: «Din første faktura».
Hvor kan jeg se fakturaen min?
Du finner alltid dine faktura på MinSide, eller i PlussMobil-appen, under fanen "Faktura".
Hvor kan jeg se spesifikasjonene på fakturaen min?
Alle spesifikasjoner på fakturaene står på side 2. Der kan du se de ulike postene som gjelder for fakturaen, og hvorfor sluttbeløpet er som det er.
Har du kjøpt varer og tjenester hvor du skal betale via mobilregningen?
Det er mulig å betale for ulike tjenester og produkter via mobilregningen. Dette kan være alt fra parkering, stemmegiving, bussbilletter, donasjoner til veldedige organisasjoner, eller betaling for annonser. Dette spesifiseres på din faktura som "Kjøp av varer og tjenester - logg inn på www.strex.no for spesifikasjon"
Hva er Strex?
Strex er firmaet som gjør det mulig å betale for dine tjenester gjennom mobilfakturaen. Du kan logge inn på strex.no med telefonnummeret ditt for å få oversikt over dine betalinger.
Hvordan logge inn på Strex og se detaljer:
Logg inn på strex.no med mobilnummer eller personnummer.
Du får en engangskode på SMS, legg inn denne.
Gå ned til «Siste transaksjoner».
Klikk på transaksjonen du ønsker mer informasjon om. Her finner du informasjon om hva du har betalt for og hvilken leverandør som har levert tjenesten.
Skulle du ha noen spørsmål eller kan du lese mer på Strex sine nettsider; «Ofte stilte spørsmål».
Hvis du er uenig eller usikker på beløpet som er belastet, kan du kontakte leverandøren direkte, eller Strex. De vil kunne hjelpe deg videre og svare på spørsmål om selve tjenesten. Hvis det viser seg at du skal refunderes for beløpet, vil dette skje automatisk på neste faktura fra PlussMobil.
Efaktura og avtalegiro
Vi sender faktura automatisk som eFaktura eller e-post. Med eFaktura sendes fakturaen rett til nettbanken din, så godkjenner du betalingen der. Du kan også sette opp AvtaleGiro i nettbanken når du har betalt første faktura til oss. Ønsker du faktura i posten er dette også mulig - da tilkommer et fakturagebyr på 49 kr.