Mitt abonnement
Hvordan komme i gang med appen
Les mer om familieabonnement
Hvordan endre ditt abonnement
Du kan enkelt endre ditt abonnement på Min Side eller i PlussMobil-appen. Gå til fanen "abonnement", og velg abonnementet du ønsker å endre til.
Det er kun mulig å endre abonnement en gang per måned, men ta kontakt på [email protected] hvis du har endret feil, så hjelper vi deg med å endre.
Når endres abonnementet?
Ved oppgradering: Endringen trer i kraft med en gang, og du vil få full data mengde på nytt abonnement, minus eventuelt forbruk så langt i måneden.
Ved nedgradering: Endringen trer i kraft fra neste månedskifte.
Din neste faktura
Etter du har endret ditt abonnement så vil månedsprisen din avregnes, og dette vises på neste faktura.
Ved oppgradering av abonnement så vil du betale full pris for nytt abonnement, og du vil få til gode for gammelt abonnement.
Se side 2 på fakturaen for spesifikasjon av dette.
Ved nedgradering så skjer endringen ved neste månedskifte.
Du beholder oppspart Data Rollover, opptil samme mengde som ditt nye abonnementet. F. eks hvis du nedgraderer fra 8GB til 4GB, så vil du kunne ta med deg 4GB oppspart data.
Eierskifte
Ønsker du å endre eier på ditt abonnement? eller fylt 18 og ønsker å ta over ditt eget nummer?
Da må du fylle ut vårt eierskifte skjema, for å kunne gjennomføre eierskifte. Det vil bli tatt en kredit sjekk av ny eier.
Fyll ut vårt eierskifte skjema.
Dødsfall
Er du pårørende til en som er gått bort bistår vi med å avslutte abonnementet til avdøde.
Du kan kontakte kundeservice og få hjelp til å avslutte abonnementet.
Av sikkerhetsmessige grunner trenger vi å motta en døds-eller skifteattest.
ePost: [email protected]
Ekstra data
Har du behov for ekstra data en måned eller skal på reise og trenger mer data til ferien? Vi tilbyr ekstra datapakker hjemme og på ferier utenfor EU/EØS.
Du kan enkelt bestille datapakker via Min Side/appen eller via SMS.
Abonnement med inkludert data rollover, vil ta med ubrukt data fra pakken opp til det abonnementet inkluderer.
Se priser og hvilke datapakker vi har her.
Oppsigelse
Du kan når som helst si opp ditt abonnement i PlussMobil. Vi har ingen bindingstid, så du har ingen forpliktelser.
Oppsigelsen varer ut måneden så du betaler kun ut måneden du sa opp.
Skal du flytte ditt nummer til en annen?
Da tar ny operatør av seg oppsigelsen. oppsigelsen registreres når du bytter, så vi anbefaler å endre i slutten av måneden.
For eksempel. Sier du opp 05.07 vil abonnementet ditt gjelde ut 31.07. Selv om du overfører til en annen operatør 05.07. Fakturaen din vil dermed være reell for juli måned.
Skal du ikke beholde ditt nummer?
Da må du melde i fra [email protected], så registrerer vi din oppsigelse.
Nummeret blir terminert, og du vil ikke lenger eie dette nummeret.
Frastjålet eller mistet telefonen?
Se hva du bør gjøre når du er frastjålet eller har mistet telefonen
Spørsmål og svar
Jeg har endet mitt abonnement, men angrer på pakken jeg valgte
Ingen problem! Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg med å bytte til riktig abonnement!
Send en epost til [email protected], så svarer vi deg fortløpende.
Jeg har sagt opp, men fått faktura av dere, hvorfor?
Vår oppsigelse tid er inneværende måned, så vi anbefaler å bytte operatør så sent i måneden som mulig.
Da unngår du å måtte betale for en hel faktura, når du bytter i starten av måneden.
Hvis du sa opp i slutten av måneden, men like vel har mottatt en faktura av oss. kan det være forbruk fra tidligere måned.
For eksempel hvis du har kjøpt en Kinobillett med Strex, ringt til utlandet eller kjøpt en ekstra datapakke, så vil denne fakturaen komme på neste måned.
Se side to for spesifikasjon av fakturaen din.
Jeg har kjøpt en ekstra datapakke for mye!
Ingen problem! Har du kjøpt to ekstra datapakker, men var bare ment å kjøpe en, løser vi dette.
Så lenge datapakke nr 2 ikke er blitt brukt av, kan vi angre denne datapakken. Ta senest kontakt måneden du kjøpte datapakken så får vi fjernet den fra fakturaen.