Alt om Data Rollover

Ubrukt mobildata overføres til neste måned!
hege

Med Data rollover kan du ta med deg ubrukt data til neste måned, uten ekstra kostnad.

Slik fungerer Data rollover

Du begynner å spare opp data fra din første hele måned hos PlussMobil. Den måneden du starter opp abonnementet hos oss betaler du ikke full månedsavgift men kun for de dagene du er aktiv, og da sparer men heller ikke opp Data rollover for oppstartsperioden.

Ubrukt data overføres til neste måned, maksimalt opptil samme mengde som ditt abonnement. Så hvis du f. eks har 8GB abonnement så kan du spare opptil 8GB og ha 16GB tilgjengelig.

Er det Data rollover på ekstra datapakker?

Hvis abonnementet ditt har inkludert data rollover, kan du spare ubrukt data fra datapakken din til neste måned. Du kan kun spare opp til det abonnementet ditt inkluderer.

Ekstra datapakker for sone 2 og 3 har ikke data rollover inkludert, men er gyldige i 30 dager fra du kjøper datapakken.

Hva skjer hvis jeg endrer mitt abonnement?

Ved oppgradering av ditt abonnement så får du med deg oppspart data til nytt abonnement.

Ved nedgradering så beholder du oppspart data, men bare opptil samme mengde som i ditt nye abonnement. F. eks hvis du nedgraderer fra 8GB til 4GB, så vil du kunne ta med deg 4GB oppspart data.

Hvorfor vises ikke data rollover?

Data rollover oppdateres på Min Side etter at du har startet å bruke mobildata. Så etter at du har brukt ca 100MB (0,1GB) så skal data rollover'en oppdatere seg fra forrige måned. Har du nesten ikke brukt noe data, vil ikke data rollover'en vises.

Er du ny kunde?
Du starter å spare data fra den første hele måneden du er kunde hos oss. For eksempel. Om du starter 15.06, begynner du ikke å spare data før 01.07. Så din første data rollover vil komme 01.08. Dette er på grunn av at du ikke betaler for en hel måned når du starter opp, men du får tilgang til full datamengde.

Kan jeg dele min data rollover?

Har du et familie abonnement kan du dele data rollover til hele familien. Dette tildeler du i Appen eller på Min Side. Gå til fanen "Familie" og fordel data-en som du ønsker. Husk å trykk Lagre!

Har du enkelt abonnement, vil du ikke kunne dele din data rollover. Selv om du står på samme abonnement.
Data deling er en funksjon som vi har for familie abonnenter. Ønsker du å endre til familie abonnement? Kontakt kundeservice på [email protected] så kan vi hjelpe deg med å endre ditt abonnement.

Se hvilke abonnement som har data rollover her