Velkommen til PlussMobil

Vi gleder oss til å ha deg som kunde 🎉

Hva skjer nå?

Gratulerer, du er nå i gang! Her har vi samlet en enkel beskrivelse på hvordan du laster ned eSIM, hva du bør tenke på og annen nyttig informasjon om ditt abonnement.

For flere spørsmål og svar, se nederst på siden👇🏼

Du kan allerede nå laste ned ditt nye eSIM

Logg inn på Min Side for å finne QR-koden. Skann koden med telefonen din, og følg stegene som kommer etter.
NB! har du en iPhone? det kan ta opp til 2 minutter for telefonen å laste ned QR-koden. Så når det lille hjulet går, må du ikke avbryte.

Er dette første gang du skal ta i bruk en eSIM? Da anbefaler vi deg først om å lese hvordan du aktiverer din eSIM.

Hva gjør jeg nå?

Nå er det bare å vente til din aktivering, som vanligvis er etter 2 arbeidsdager, om ikke du har valgt et annet tidspunkt.
Etter at aktiveringen din er gjennomført kan du ta ut ditt gamle SIM-kort hos tidligere operatør, eller slette din gamle eSIM som tilførte den tidligere operatøren. (Ved å beholde gammelt SIM-kort etter aktivering, kan skape trøbbel med oppkobling av nettet når du blir aktivert, dette løses enkelt ved å ta ut det gamle SIM-kortet)

Slik laster du ned din eSIM

For å kunne laste ned en eSIM må huske på to viktige ting.
1. Du må være på nett.
Er du ikke koblet til et wifi, eller har tilgang til mobildata, vil du ikke kunne laste ned din eSIM. Et tips er derfor å gjøre dette 1-2 dager før aktiveringen din, slik at du kan installere QR-koden i ro og mak, et sted hvor du er koblet til nett.
2. Du kan kun skanne QR-koden en gang.
Hvis du avbryter nedlasningen av eSIMen, vil du ikke kunne bruke eSIMen igjen. Da kommer det bare opp en feilmelding når du forsøker å skanne på nytt.

Tips: 1-2 dager før aktiveringen din sett deg ned i ro og mak et sted hvor du er koblet til nett, for å installere QR-koden.

Slik gjør du:

iPhone:
Åpne innstillinger > Mobilnett velg "Legg til eSIM"
Scann QR-koden via kameraet som kommer opp, og følg stegene videre.
NB! Det kan ta opp til 2 minutter for telefonen å laste ned QR-koden. Så når det lille hjulet går, må du ikke avbryte.

Android:
Åpne Innstillinger > Tilkoblinger > SIM-kortadministrator. Trykk på "Legg til eSIM", deretter Skann QR-kode.

NB! Etter at du har scannet QR-koden, vil du ikke kunne scanne den igjen.

Hva skal du gjøre med din gamle operatør?

Ingenting! Har du valgt å beholde det samme nummeret så overfører vi ditt nummer, og gir beksjed til din operatør.

Vi sier opp ditt gamle abonnement samme dag som du har valgt å aktivere eSIM-en din hos oss. Vi anbefaler deg derfor å starte abonnementet så sent i måneden som mulig, slik at du slipper å bli dobbelfakturert for samme periode.

Trenger du å gjøre endringer eller utsette din aktivering? Dette kan du helt enkelt gjøre inne på Min Side

Din første faktura

Vi sender din første faktura i starten av påbegynte måned som en eFaktura.

Vanligvis består en faktura av den faste avtalte månedsavgiften, men den første fakturaen inneholder i tillegg en etterbetaling for de dagene du har hatt PlussMobil den første måneden.

Din første faktura

Eksempel: Abonnement starter 21. mai. da gjelder fakturaen for 21.05 - 31.05 + 01.06 - 30.06.

Spørsmål og svar

Betaling og eFaktura/Avtalegiro

Vi sender første faktura automatisk som eFaktura. Med eFaktura sendes fakturaen rett til nettbanken din, så godkjenner du betalingen der.

NB! Har du ikke samme epost registrer hos oss, som i nettbanken din, vil fakturaen sendes ut via ePost.

Du kan også sette opp AvtaleGiro i nettbanken når du har betalt første faktura til oss. Ønsker du faktura i posten er dette også mulig - da tilkommer et fakturagebyr på 19 kr.

Trenger jeg å laste ned BankID appen når jeg bytter operatør og SIM-kort?

BankID appen følger telefonen din og ikke SIM-kortet.(slik det gjorde før med BankID på mobil)

Hvis du allerede har lastet ned BankID-appen så vil denne fungere som før.

Kan jeg endre på aktiveringsdatoen?

Du kan endre aktiveringsdato ved å kontakte kundeservice. Merk at siste mulighet for å endre dato er 3 timer før aktivering av ditt eSIM, så sørg for å meld fra så tidlig som mulig.

Kan jeg legge til data/tvilling-SIM?

Ja dette kan du legge til allerede nå inne på Min Side. Gå til SIM-kort for å legge til ekstra SIM-kort.
Les mer om data/tvilling-sim

Hvordan aktiverer jeg lesestoff?

I ditt PlussMobil-abonnement inngår gratis lesestoff. I tjenesten Pling får du masse kjente digitale Magasiner inkludert så lenge du er kunde hos PlussMobil. Lag bruker her.

Du får også plussinnhold fra Dagbladet, KK, Se og Hør, Elbil24 og Vi.no til kun 1kr i 3 måneder. Tilgangen stopper automatisk når perioden er over, og det er ingen kjøpsforpliktelser.

Min Side / PlussMobil-appen

Ha full kontroll på ditt forbruk på Min Side eller i PlussMobil-appen.
Se oversikt på fakturaer

• Se oversikt på fakturaer
• Bestille og endre tilleggstjenester
• Bestille ekstra data
• Oppgradere eller nedgradere ditt abonnement
• Se PIN- og PUK-koder
• Aktivere SIM-kort og bestille Data-SIM / Tvilling-SIM
• Aktivere sperringer til dyre numre og mobiltjenester .

Hvilke fordeler får jeg som PlussMobil-kunde?

Som abonnent hos oss blir du automatisk med i vårt fordelsprogram, PlussFordel. Vårt kundeløfte er at du alltid skal få noe ekstra når du er abonnent hos oss.

Derfor har vi forhandlet frem mange fordeler for våre kunder. Du får blant annet rabatt på mobiltelefoner, ekstra lagring hos Jottacloud, sikkerhetstjenester og mye mer.

Fordelene må aktiveres hos våre samarbeidspartnere for å være gyldig, og det kan være egne vilkår for de enkelte tjenestene. Sjekk de ut her

Jeg har greid å aktivere eSIM, så slette det hva gjør jeg nå?

Ved tilfeller hvor eSIM er blitt scannet, men du ikke fikk installert det. Må du ha et nytt.

Er det flere i familien som trenger abonnement?

Vi har Norges rimeligste mobilabonnement med datadeling på Telenor sitt nett!