Nytt SIM-kort er på vei.
Vi oppdaterer våre systemer, som medfører at alle våre kunder må bytte SIM-kort.
Du får tilsendt et nytt PlussMobil SIM-kort, og vi sender informasjon på SMS om når det skal tas i bruk. Alt blir som før - du beholder full Telenor-dekning og samme abonnement og tjenester.
Feil adresse? Dette endrer du enkelt på Min Side.
Spørsmål og svar
Hvorfor må jeg bytte SIM-kort?
Når vi går over til vår nye plattform, så vil ikke de gamle SIM-kortet være støttet lenger.
Det er ingen andre forskjeller på SIM-kortene.
For at ditt abonnement skal fungere som vanlig, må du bytte til ditt nye SIM-kort.
Jeg har flere nummer/SIM-kort på abonnementet.
Har du flere nummer på ditt abonnement?
Vi aktiverer ikke alle SIM-kort samtidig, dette gjøres i omganger. Om dine andre nummer ikke allerede har byttet, vil du motta en ny SMS for bytte når det er deres tur. Har du noen spørsmål, ta gjerne kontakt med Kundeservice på 21 89 77 89 eller på epost [email protected]
Har du et TvillingSIM eller DataSIM?
Disse må byttes samtidig som ditt SIM-kort. Dette er på grunn av at de er knyttet sammen med ditt hoved SIM.
Har du ekstra eSIM vil du finne QR-koden på Min Side, i fanen SIM-kort. Trykk på "Vis SIM-kort info" og "Vis eSIM-detaljer"
Har du fysiske SIM-kort til ditt data og tvilling-SIM? Les mer her om bytte av data og tvilling-SIM.
Når må jeg bytte SIM-kort og kan jeg endre dato for aktivering?
Du vil motta en SMS med aktiverings-dato for ditt SIM-kort. Du kan også de dato for aktivering på Min Side. Informasjonen står i steg 2, som kommer noen få dager etter at vi sendte deg den første SMS'en.
Passer ikke datoen?
På Min Side under fanen Ditt SIM-bytte, vil du på steg 2 ha mulighet for å endre dato og tidspunkt for aktiveringen.
NB! Du kan kun endre en gang, og må senest endre kl 23:50, dagen før opprinnelig aktivering.
Når vil jeg motta SIM-kortet?
Du vil motta en ny SMS når vi har sendt ut SIM-kortet ditt. Det er ca 4 dager etter første SMS. Deretter tar det cirka 5-7 dager før den er fremme hos deg. Faktisk leveringsdato avhenger av når posten leverer på din adresse. Du kan finne ut når posten leverer hos deg på denne siden.
Feil adresse oppgitt, jeg vil ha SIM-kort til en annen adresse.
Ønsker du SIM-kortet sendt til en annen adresse, så kan du endre adressen for levering på Min Side under fanen "Ditt SIM-bytte".
Er adressen feil og du du ønsker å oppdatere til riktig?
Start med å fylle inn ny adresse under SIM-bytte på Min Side. Så sikrer du deg at SIM-kortet kommer til riktig adresse.
Det er dessverre ikke mulig å endre adressen på min side. Ta kontakt med kundeservice på [email protected] for å få oppdatert adressen din.
Trenger du mer hjelp, eller har flere spørsmål rundt ditt SIM-bytte?
Kontakt kundeservice på 21 89 77 89 eller på epost [email protected]
Åpningstider mandag til fredag 09:00 - 16:00. Lørdag 10:00 - 14:00.