Data og Tvilling-SIM

I løpet av 2024 bytter vi vår tekniske plattform. Dette medfører at alle re kunder må bytte SIM-kort for at abonnementet skal fungere. Hvis du har en eller flere Data eller Tvilling-SIM, må disse også byttes.

Du får tilsendt nye SIM-kort for Data og Tvilling-SIM. Disse aktiveres samtidig som ditt hoved-SIM. Du beholder full Telenor-dekning og samme abonnement og tjenester. Det er ingen kostnader for deg, og det eneste du må gjøre er å bytte SIM-kort.

NB! Hvis du bruker Data-SIM i en ruter eller til enheter som f. eks alarmer, ovner eller kameraovervåkning så må APN innstillinger på enheten endres for at disse skal fungere. Du finner en nærmere beskrivelse på dette under.

SIM-kort fra PlussMobil

NB! Feil adresse? Dette endrer du enkelt på Min Side.

Teknisk hjelp

Oppkobling av 4G/5G ruter

Hvis du bruker Data-SIM i en 4G eller 5G ruter så må det ofte lages en ny profil. Logg inn på ruter menyen, og lag en ny profil (Create new profile).
Innstillingene som må fylles inn på den nye profilen er:
Name: PlussMobil
APN: internet
Hvis det er valg for "authentication type", velg PAP.

Menyene på ruteren vil variere hos ulike produsenter og modeller. Er du usikker kan du kontakte produsenten eller forhandler hvor du kjøpte ruteren.

Hvis du skulle trenge hjelp er det bare å sende oss en e-post til [email protected].

Oppkobling av iPad eller nettbrett

Hvis du bruker Data-SIM i iPad eller nettbrett så trenger du kun å sette inn det nye SIM-kortet, og du vil være på nett med en gang. Merk at SIM-kortet bare fungerer etter at aktiveringsdatoen har passert.

Oppkobling av alarmer, ovner, kamera, og andre enheter

Hvis du bruker Data eller Tvilling-SIM i andre enheter som f. eks alarmer, ovner eller kameraovervåkning så må APN innstillinger på enheten endres for at disse skal fungere. Ta kontakt med forhandler av utstyret for informasjon om hvordan dette endres.
Innstillingene som må fylles inn på enheten er:
APN: internet
Hvis det er valg for "godkjenningstype" eller "authentication type", velg PAP.

Hvis du skulle trenge hjelp er det bare å sende oss en e-post til [email protected].

Informasjon om endringen

Må jeg bytte SIM-kort, og hvorfor?

Vi bytter teknisk plattform, og alle våre kunder må derfor bytte SIM-kort som støtter denne. Dine gamle Data-SIM eller Tvilling-SIM kort vil derfor slutte å fungere samtidig.

Blir det noen endringer når jeg bytter SIM-kort?

Nei, du får fortsatt full Telenor-dekning med ditt Data eller Tvilling-SIM.

Når får jeg Data eller Tvilling-SIM kortene?

Du vil motta en ny SMS når vi har sendt ut SIM-kortene dine. Deretter tar det cirka 5-7 dager før de er fremme hos deg. Faktisk leveringsdato avhenger av når posten leverer på din adresse. Du kan finne ut når posten leverer hos deg på denne siden.

Når må jeg bytte SIM-kort?

Du vil motta en SMS som opplyser om dato og tidspunkt du må bytte ditt abonnement til nytt SIM-kort. Ønsker du en annen dato, kan du endre dette selv på Min Side. Data og Tvilling-SIM må aktiveres samtidig som ditt hoved-SIM.

Jeg har flere Data SIM eller Tvilling-SIM på samme mobilnummer. Vil disse flyttes samtidig?

Ja, alle Data og Tvilling-SIM er tilknyttet samme mobilnummer vil flyttes samtidig.