Informasjon om bytte av SIM-kort

Ditt nye SIM-kort er på vei, og kanskje du allerede har mottatt dette i posten. Vi har sendt deg dato for aktivering på SMS

Høsten 2023 startet vi med å flytte over våre kunder til ny plattform, du er en av våre siste som er igjen på den gamle. Vi sender ut et nytt PlussMobil SIM-kort, du skal ha fått SMS om når det skal tas i bruk.

SIM-kort fra PlussMobil

Informasjon om aktivering

Når skal jeg sette inn mitt nye SIM-kort?

Sett inn ditt nye SIM-kort på avtalt tidspunkt. Slå av mobilen helt og slå den på igjen.

Skulle du sette inn SIM-kortet før avtalt tidspunkt, så vil du ikke få dekning. Sett da tilbake ditt gamle SIM-kort frem til avtalt tidspunkt.

Du bør oppdatere mobilen

Det er viktig at du sjekker at mobilen din er oppdatert til nyeste operativsystem (iPhone iOS 18, Android 15).

Jeg har satt inn SIM-kortet, men kommer ikke på nett

Jeg har satt inn SIM-kortet, men kommer ikke på nett
Skulle du sette inn SIM-kortet for tidlig, så vil du ikke komme på nett. Sett da tilbake ditt gamle SIM-kort frem til avtalt tidspunkt.

Av og til så kan det være en forsinkelse, og da vil det ofte hjelpe å starte mobilen på nytt. Ta ut SIM-kortet og vent 2 minutter. Sett inn SIM-kortet igjen og skru på mobilen igjen.

Hvis mobilen din ikke får kontakt med SIM-kortet og ikke ber om å taste PIN-koden ta kontakt med oss på denne siden.

Slik bytter du SIM-kort

Viktig! Oppdater til nyeste operativsystem
Løsne kortet fra brevet. Ta vare på PIN og PUK
Trykk forsiktig ut SIM-kortet
Åpne med binders eller spesialverktøy
Bytt SIM. Ta vare på det gamle til det nye virker
Slå mobilen helt av og på igjen