Aller Media blir mobiloperatør
- Vi har stor tro på at vi i Aller Media skal lykkes i markedet som mobiloperatør. Det er et nytt og spennende marked for oss, og et marked hvor vi har gode forutsetninger for å lykkes, sier konsernsjef Dag Sørsdahl i Aller Media.
Telenor-dekning og tilgang til vårt digitale innholdsunivers
PlussMobil tilbyr full Telenor-dekning, fri bruk i EU/EØS, data rollover samt ingen bindingstid til sine kommende mobilkunder.
I tillegg vil kunder hos den nye mobiloperatøren få tilgang til det digitale innholdsuniverset til Aller Medias mange merkevarer. Det er flere grunner til at Aller Media nå velger å bli mobiloperatør – i tillegg til sin virksomhet innen området for medier og kommunikasjon.
- Vi har et stort konkurransefortrinn gjennom tilgang til markedsføring og distribusjon i flere kanaler for kommunikasjon. Vi har sterke merkevarer og salgskanaler – og en solid økonomi. Ja, alt ligger til rette for at vi kan ta en betydelig markedsandel som mobiloperatør i Norge, sier Dag Sørsdahl.
Medieinnhold i flere varianter
Ressursene og erfaringen i dagens Aller Media skal benyttes for å få en god vekst som mobiloperatør. Medieinnhold i flere varianter er blant stikkordene.
- Vi har mange produkter som er relevante for å øke verdien i mobilabonnementene. Det betyr at PlussMobil også vil bli solgt sammen med andre produkter fra Aller Media. Vi har mye innhold som har en høy verdi for folk flest i Norge. Med medieproduktene våre setter vi dagsorden for folk flest, sier Frank Bratland, leder for teamet Nye Inntekter i Aller Media.
I dag er mobilmarkedet i Norge på rundt 4,3 millioner abonnenter, med totalt 5,7 millioner abonnement. Markedet er på over 20 milliarder kroner på et årlig nivå. Aller Media ønsker å ta en andel av dette markedet. Telenor og Telia er de største aktørene i markedet, med over 80 prosent av markedet.
- Vi har som mål å vokse raskt og få en sterk posisjon i mobilmarkedet. Vi har høye ambisjoner. Vi skal være en offensiv utfordrer, sier Frank Bratland.
Skal gi folk noe å prate om
PlussMobil skal markedsføres blant annet gjennom det å sette dagsorden – altså temaer som får folk til å prate.
- En del av konseptet vårt er at det er «alltid noe å prate om». Vi støtter opp rundt «small talken», som kan være litt vanskelig. Derfor har vi utviklet mobilabonnementet «Folkepraten», som gir våre mobilkunder full tilgang til alt vårt premium innhold fra innholdsuniverset til Aller Media. Det være seg innhold som Dagbladet Pluss, Se og Hør Pluss og KK Pluss. Vi skal gi folk noe å prate om. Det lover vi, sier Bratland.