BankID på PlussMobil

BankID på PlussMobil

Alle våre SIM-kort støtter BankID på mobil.

BankID er knyttet til ditt personlige SIMkort og må settes opp i nettbanken. Hvis du ikke har satt opp BankID ennå, kan du lese mer om hvordan her.

Hva koster BankID på mobil?

Det er gratis å bruke BankID på mobil, på alle våre abonnement.

Tjenesten har heller ingen månedspris.

Hvordan bestiller jeg BankID på mobil?

Logg deg inn i din nettbank og følg veiledning der.

Hvis du ikke har BankID fra før, anbefaler vi at du følger denne veiledningen.

BankID på mobil virker ikke, hva gjør jeg?

Hvis du opplever problemer med BankID på mobil, kan det være ulike årsaker til dette:

  • Det kan være en midlertidig feil i nettbanken
  • Det kan være nettleseren din - prøv eventuelt en annen nettleser. Du kan ta en test av denne på BankIDs sider her: https://www.bankid.no/privat/los-mitt-bankid-problem
  • Noen ganger er det feil i mobilnettet hos Telenor, og da vil problemet bli raskt oppdaget og fikset. Vi anbefaler å prøve igjen senere på dagen. Du kan sjekke om det er feil med mobilnettet på denne siden.

Hvis du ikke har satt opp BankID ennå, kan du lese mer om hvordan her.

Hva kan jeg gjøre hvis aktivering av BankID feiler?

Av og til feiler aktiveringen og bruken av BankID på mobil. Du får support av banken din, men forsøk gjerne disse triksene som har hjulpet mange:

  • Skru av 4G
  • Skru av skjermsparer
  • Skru av 4G/wifi-tale
  • Avslutt alle kjørende apper
  • Ta SIM-kortet helt ut av telefonen og sett det inn igjen
  • Sett SIM inn i en annen telefon og aktiver. Flytt deretter SIM tilbake til egen telefon.

Vi bryr oss om ditt personvern

plussmobil er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer