Hva du må gjøre videre.

Har du mottatt SMS eller en mail med at nummeret ditt har stoppet opp?<br>Under gir vi deg en full forklaring på hvordan du tar deg videre i bestillingsprosessen.<br><br>Se nederst på siden for spørsmål og svar👇🏼

Nummeret ditt står registrert med en annen juridisk eier.🧔🏼➡👨🏼‍🦰

Er nummeret ditt registrert under et annet navn hos din nåværende operatør? Da må vi gjennomføre et eierskifte av juridiskeier av nummeret ditt.

Slik gjør du.

  • Trykk på linken i SMSen du har mottatt fra oss.
  • Velg at du vil bli eier av nummeret.
  • Oppgi mobilnummeret til nåværende eier som skal godkjende at du tar over nummeret.

Det blir så sendt en SMS til nummeret du har oppgitt som nåværende juridisk eier. Vedkommende må så bekredte at du kan ta over eierskapet ved å bekrefte med BankID.

Når eierskiftet er utført vil du motta en SMS med bekreftelse på tidspunkt for overføring til oss!

Nummeret ditt står registrert på en bedrift?💼➡👨🏼‍🦰

Er det din arbeidsgiver som betaler for mobilabonnementet du har i dag, så er det bedriften som står som juridisk eier av telefonnummeret ditt. For å kunne ta med deg nummeret ut/videre må bedriften godkjenne at du kan overføre nummeret ditt til oss.

Slik gjør du.

  • Trykk på linken i SMSen du har mottatt fra oss.
  • Velg at du vil bli eier av nummeret.
  • Skriv inn nummeret til riktig kontaktperson hos arbeidsgiveren din.

Arbeidsgivers kontaktperson er den som da må godkjenne overføring gjennom å logge inn med BankID.

Når eierskiftet er utført vil du motta en SMS med bekreftelse på tidspunkt for overføring til oss!

Spørsmål og svar

Jeg får ikke bekreftet med BankID

Har ikke nåværende juridisk eier mulighet for å bekrefte med bankID så anbefaler vi deg å kontakte kundeservice for videre veiledning.
Du kan nå Kundeservice på 21 89 77 89 eller via epost [email protected]

Kan arbeidsgiver nekte å gi fra seg nummeret?

I ytterste konsekvens kan den som er juridisk eier nekte deg å ta med deg nummeret videre etter endr arbeidsforhold. Det er i såfall de avtaler som ble inngått mellom deg og arbeidsgiver som regulerer hvilke rettigheter du har til å ta med deg nummeret videre. Det kan være lurt å sikre deg at du har rett til å ta med deg nummeret gjennom en skriftlig avtale med din arbeidsgiver.

Det er feil nummer som var registrert

Da er det bare å legge inn en ny ordre medriktig nummer! Kontakt kundeservice for å gi beskjed om at den første bestillingen skal slettes! Du kan nå Kundeservice på 21 89 77 89 eller via epost [email protected]